Tuesday, June 14, 2011

Mamah's Wedding.....best sgt!!

Assalamualaikum wbt...

Waaaaa...lamanye tak menulis.Akhirnye aku menulis jugak, menaip2...rindu3..hehehe.. Ok, kali nie aku nak bercerita tentang perkahwinan kawan baik aku, Noor Marhammah bt Wahab... Walaupon buat secara sederhana je kan, tapi ramai member2 yang datang memeriahkan majlis mamah...bguslah...(^_^)

Tapi, aku ngan kawan-kawan baik aku la yang paling semangat.Aku dengan baru balik dari Batu Pahat malam khamis,semangat nie datang umah mamah hari Jumaat petang. Ceh...Konon nak tgk la kan..kawan aku 1st time ni yang kawin... Huda dan ayahnye amik aku dekat LRT Putra Taman Melati, tempat biase la yang aku tunggu utk pegi umah mamah.=) Nana pon semangat jugak, dengan baru balik keje. Tak sempat nak tukar baju ke, mandi2 dlu...terus je datang umah mamah. Caya la nana. Yelah, ari tu masa mamah tunang dia tak dapat nak datang sbb tak dapat cuti...

Ok.. sampai2 je kat umah mamah, tempat pertama yang aku pegi tengok mesti la 'Bilik Pengantin' kan. Bestnye tgk org nak kawin..Pastu kami bertiga (aku, Huda ngan Nana) tlg la Kak Noi buat pelamin..senang je nak wat pelamin kan. Takde la susah sgt. Kena wat cepat2 sbb lepas isyak tu ada kenduri tahlil.Tapi siap la pelamin seperti yang dirancang..ini pelaminnye...Simple and Staedy..hehehe..

Pelamin yang Simple and Nice...=)


Lepas siap tahlil, kami pon mula sesi berinai.Aku ngan Nana semangat tengok ni siap minta sikit inai kat mamah. Yelah, kami pon nak melaram jugak. Hehehe... tgk la inai ni kreatif..Siap boleh lukis2 lagi kat kaki Mamah...

Hasil kreatif sepupu mamah~~~


HARI PERNIKAHAN MARHAMMAH

Dalam pukul 7 lebih pagi kami dah siap2 mandi sebab nak teman Mamah nikah kat surau dekat ngan umah dia. Tapi nikahnye pukul 9 pagi. Yelah kat umah Mamah ni ramai anak2 buah, kakak2 ipar dia nak mandi...itu pon kna tggu turn mcm kat asrama pulak kat luar pintu bilik air...hehehe...Lepas semua da siap, sempat nie kami tangkap gambar sebelum pegi surau disaat-saat waktu debaran mamah...(^_^)





Cerianya kawan-kawan saye~~~



Alhamdulillah..Semuanya berjalan lancar dan tenang.Dengan sekali lafaz,kawan sy telah selamat dinikahkan dengan pasangannya..



Gelagat kawan-kawan saya (^_^)




Sesi pembatalan air sembahyang




Mamah dan pasangannya~~~



Lepas nikah tu, kami cepat2 balik umah mamah sbb nak tlg kak Noi wat meja mkn beradab. Tapi cepat2 balik jgak sbb da lapar da.Nak mkn2. hehe... Ok, best sangat dapat tolong wat meja beradab tu, dapat blaja mcm2 dari Kak Noi... Aku pon menunjukkan bakat yang ada...cewaaaahhh!! haha..



pastu sesi makeup2 mamah...kami bertiga pon sibuk nak tgk jgak..hehehe..





cantek sudah kawan saya...berseri2 muka dia


Sebenarnya ada kisah disebalik kami nyibuk2 time makeup ni.. time tu mmg kami dah tau yang katil pengantin tu tak berapa nak kuat sbb ada skru yang dah hilang...tapi tak sangka pulak roboh time kami duduk pagi tu...sudah! terkejut giler ...nasib baik la tak kena marah~~hehehe...

Lepas tu sesi bergambar2 la...apa lagi...jurugambarnye dah datang..Edi a.k.a Atuk a.k.a Dzulmajdi..heheh...

Eh, ini snap pakai hp aku je..heheh~~






















































Pengantin lelaki pon da sampai, so pengantin perempuan kena la siap sedia keluar bilik kan.. Masa untuk kami beraksi...hehe..









No comments: